onsdag 1 januari 2014

2014

Vid det nya året anses det väl passa med återblickar, och det tänkte jag också syssla med för det hände ändå en del 2013 i mitt liv. Media och samhällsdebattörer utropar att det gångna året var en skitperiod, och att inget gick som det skulle, men för mig personligen var det nog det bästa året hitintills.

Så vad gjorde jag egentligen?

  • Jag bodde i två olika länder
  • Lyssnade på totalt 379 program i Sveriges Radios app
  • Fick A i alla mina skottska examina
  • Fyllde arton, blev vuxen och ansvarstagande och sånt.
  •  Började i en ny trevlig klass
  • Började lyssna på musik på riktigt 
  • Träffade min Göteborgska dubbelgångare
  •  Besökte fem olika länder, Skottland, Sverige, Tjeckien, Irland, Finland
  • Läste 23st böcker, topp tre: Tolstojs Anna Karenina, George.R.R Martins Game of Thrones, samt Oscar Wildes Dorian Grays Porträtt.
  •  Tränade chockerande mycket bugg under hösten
  •  Lärde känna många nya bekanta, och fick ett par riktigt goda nya vänner. 
  • Började läsa teckenspråk, vilket var det bästa beslutet någonsin
  • Insåg att min syster Lisa är en sjukt cool människa och typ rolig.
  •  Engagerade mig i elevråd på flera olika plan
  •  Såg massor av bra tv-serier, ex Arrested Development, Supernatural, och Veronica Mars (igen)

 Jag måste lite självgott säga att det var ett rätt bra år för mig faktiskt. Tänk vad man hinner med ändå?

2014 skall dock bli ännu bättre hade jag hoppats. Jag har ett par roliga projekt på gång, studierna är i full fart, och det är roligare än någonsin att leva. Livet vaggar och går som man säger, och vi får se vad som händer! Hoppas alla mina läsare där ute har haft en trevlig ledighet, och vi ses ute i 2014!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar