söndag 19 januari 2014

En helg

Efter en galen vecka fylld med skola, möten, projekttider och sällskap var helgen ytterst efterlängtad. Jag bestämde mig för att inte göra en enda produktiv grej under lördagen (förutom att gå på ett årsmöte) för att återfå vettet i skallen, och det var precis vad som behövdes. Årsmötet missade jag dessutom pga en missad buss...

 Jag sov mängder, såg nästan hela första säsongen av Hannibal, ritade massor av 1800tals klänningar och bara mosade runt hemma. Helt underbart, och det kändes som att jag gjorde besök i mitt eget liv för ca två år sedan.

Söndagen blev mer händelserik, men rätt lugn den med. En kladdkaka slängdes ihop på morgonen, vi syskon lagade lunch, och sedan hängde jag med pojkvännen på eftermiddagen. En del läxor blev dessutom fixade inför veckan, och torts att jag inte gjort något alls dagen innan kändes de som ett mindre problem än vanligt att tackla. Jag tror att hjärnan mår bra av lite slapphet ibland, går man på helspänn i flera veckor mår man nog inte så bra i slutändan.


 
Förövrigt älskar jag denna musikvideo, Lyckas jag skapa något liknande en dag vore jag en lycklig tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar