söndag 30 augusti 2015

Ett lite mindre positivt inlägg

Var ju oerhört munter för bara ett par minuter sedan då jag skrev det tidigare inlägget. Nu är läget inte det samma.

Någon gång i natt blev min cykel nämligen länsad på reservdelar. Mina cykellysen, reflexer och spänskruvar är alla borta. Tjuven har dessutom försökt ta sadeln också, men tack och lov hade de inte lyckats med detta. Usch vad less jag blir.

Umeå är ju känt för sina notoriska cykeltjuvar, och detta var ju inte direkt oväntat. Som tur var hade jag låst cykeln ordentligt med både hjullås och bygel in till väggen, annars hade jag säkert blivit av med ram och allt. Blää. Vem ids sno hjulreflexer ens? Vad kan man tjäna på dem? Fem kronor kanske?

Jag får väl ta mig en tur förbi stan och åtminstone köpa nya spänskruvar, för just nu sitter inte sadeln fast....

Studentlivet. Tjohoo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar