tisdag 10 december 2013

Allt men ingenting

Jag tackade nej till ett spontanäventyr ikväll, något som alltid känns som världens suraste för mig. Hatar verkligen att inte utnyttja de chanser jag får till att göra inspirerande projekt eller aktiviteter.

Prioriteringar är dock något som behöver finnas i min tillvaro, och ibland är sömn och en timmes extra fysikplugg precis vad man behöver, inte en nattlig tur till stan.

Dagens inspo för den kreativa hjärnan
På sistone har det ärligt talat känts som att mitt schema varit fullproppat, men i verkligheten har jag nästan inget för mig ändå. Dagen slutar på något konstigt sätt alltid med att man kan slösa värdefull tid på att slösurfa, göra en till kopp te, eller bara stirra ut genom fönstret. Värdelöst när man egentligen kan pyssla på med något mer givande. Läsa böcker om filosofi och psykologi, träna eller vad som helst. Mina prokrastinationsnivåer är bara så äckligt höga dessa dagar och jag blir bara upprörd på mig själv. Usch.

Men några kul grejer har ändå hänt i livet, och inte försvunnit från kartan. Satt exempelvis med i stans elevråd i veckan, har återskapat kontakten med några högt värderade kompisar, fått igång julkänslorna, lugnat ned mig inför kursprov, och planerat en del saker för det kommande året.
Allt är inte bara skit alltså. Livet är faktiskt grymt just nu, jag bara tjollrar med min egen motivation. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar