tisdag 3 december 2013

Inte beroende

Tomtekänslor av systern i julskogen får man ändå!

En småmysig dag blev det av tisdagen. Jag som annars avskyr just denna dag mer än andra av någon tokig anledning.

 Hade en bra mattelektion på morgonen, och sedan följde ett långt hål som sträckte sig över lunchen och som spenderades på bästa sätt. Jag och finaste Henrik skippade nämligen "Cowboy"-soppan i skolrestaurangen och åt på stan istället, ett rätt vettigt val som gav lite extra vardagslyx på förmiddagen. En fantastisk kopp kaffe fick jag mig dessutom, och det var nog det underbaraste jag smakat på en lång tid. Pojkvännen min konstaterade att jag nog levt i koffeinabstinens de senaste dagarna, och att jag börjat falla djupt ned i ett substansberoende. Men jag vet inte riktigt om det stämmer. Det är inget jag kommer erkänna i varje fall...

 Eftermiddagen fylldes sedan för min del med möten i en skrattretande mängd. Elevrådsstyrelsen hade möte med de ansvariga för ombyggnationer på skolan, och de framtida ritningarna synades ordentligt. Kul var det tycker jag som är galet nyfiken på allt. Efter skolmötet bar det av till Engagemangsguiderna där vi planerade jullovsaktiviteter för stadens unga, och till kvällen hade jag ytterligare en sammankomst för att ordna med min kommande konfirmation.

Det känns som att oerhört många saker kom på plats idag, och känslan av produktivitet är nästan det bästa som finns. Nu hoppas jag bara att min fysikstress ska lugna sig och att julkänslorna ska lägga sig ordentligt. Jag fotade julkort i heljen, och stämningen har precis börjat klia i fingrarna på mig. Helt uppslukad är jag dock inte än, men snart så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar