måndag 23 november 2015

En månad kaos

3/7

Har suttit hela kvällen och försökt greppa vad som hänt de senaste veckorna. Plugget har varit ofattbart på många sätt. På 35 dagar har vi dragit igenom fyra mastiga områden, och nu ska vi fortsätta på samma spår även denna vecka. Jag kan inte fatta att det bara var en månad sedan vi hade vår första dugga. Det går inte.

Mängden information som vi försökt mosa in i våra skallar har jag aldrig varit med om. Det är inte helt klokt. Vi har plöjt minst 502 sidor kondenserad faktatext i våra två kursböcker, haft 4 case, en massa föreläsningar, labbar och nu vet jag knappt vad som är upp och ned i skallen längre.

Vissa säger att det svåra med läkarlinjen är att komma in på programmet, men det kan jag verkligen inte hålla med om. Gymnasiet och högskoleprovet är ingenting jämfört med detta, och T1 ska ju vara den "lätta" kursen...




Nu försöker vi tappra studenter bara att minnas allt det vi försökt lära oss senaste månaden inför tentan, samtidigt som vi har ett nytt case i veckan, och ett helt nytt undervisningsområde som också kommer upp på provet. Men det ska vi nog klara av. Hoppas jag. Eventuellt. Hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar