söndag 1 november 2015

Halloween

Hade en riktigt fin Halloween-kväll igår. Det är så sjukt roligt med maskerad i min meing, så det är verkligen en av årets roligaste dagar.

Under eftermiddagen av hälften av besökarna på närmsta ICA-butiken utklädda. Vid pastahyllan stod Musse Pigg och valde mellan tagiatelle och spagetti, vid frysboxarna vandrade både påven och drottning Elsa hand i hand, och före mig i kassan betalade en zombie för dillchips. Det är himla charmigt.

Kvällen starade jag hemma hos ett gäng tandläkare, och det var riktigt mysigt. Sedan drog vi vidare och tänkte ta oss till ett av kårhusen, men jag träffade några gamla kompisar på vägen som jag hakade på istället till en korridorsfest. Tre våningar i ett och samma studenthus var smockfulla med utklädda studenter. En kille i kycklingdräkt sprang omkring och kacklade, några disneyskurkar spelade kort vid ett köksbord, två SÄPO-agenter snackade spanska med alla som kom förbi och det var riktigt roligt.

Jag och kompisarna hängde där ett tag, träffade massor med utbytesstudenter och dansade till både Rick Astley och ett "live-uppträdande" av en Carola-lookalike. Efteråt drog vi hem till en av kompisarna och spelade Mariokart, snackade och höll igång alldeles för sent... Det blev sent, med det var grymt kul.

Idag har det mest blivit plugg för min del och lite matlagning. Nästa vecka kommer bli intensiv, så jag försöker åtminstone vara i takt med kursen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar