söndag 17 januari 2016

Dagen före dopparedagen

Imorgon har vi vår första tenta. Det känns lite smånervöst, men ändå okej. Vi har fått ofantligt mycket studiehjälp av lärare och tidigare kursare, så förhoppningsvis har jag tillräckligt stor koll imorgon.


Så här såg min planering ut i måndags. Tack och lov har fler rutor fyllts i nu...

Kvällen innan känns det lite lönlöst att försöka tränga in mer i skallen, men samtidigt skadar det ju aldrig att titta över alla anteckningar man gjort. Hela golvet är fyllt med föreläsningar, gamla tentafrågor, böcker, pennor och tomma tekoppar nu. De senaste två veckorna har varit rätt intensiva pluggdagar, och det sätter sina spår.

Jag har aldrig pluggat till en tenta tidigare, så vi får se om mina metoder fungerat eller ej. Fick först ordentligt flyt den här senaste veckan, och man hade ju kunnat önska sig att fokusförmågan hade fått komma lite tidigare än så. Aja. Det blir som det blir.

Imorgon börjar även nollningen för våra nya kurskamrater. Det känns väldigt märkligt att det nu är vi som är veteranerna som ska visa vägen runt i Umeå, och kunna förmedla någon typ av livsvisdom. Det ska bli grumt roligt ivarje fall, och endast en timma efter tentaklockan ringt drar vi igång med fika i nollegrupperna. Taggad är jag till tårna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar