söndag 31 januari 2016

Veckan i sammanfattning

Detta har jag haft för mig under veckan som varit;:

-Gått igenom 572 latinska termer som borde sitta (ehm...)
 Anatomiavsnittet är verkligen bissart intensivt, och neurologin är inte heller mycket bättre. Veckorna som kommer lär bli fyllda av långa dagar...

-Beställt studielitteratur för en halv förmögenhet

-Har fyllt 21 år
Detta känns inte riktigt verkligt. Jag är nu över tjugoårsstrecket, och för första gången så känner jag mig "gammal" när jag nämner min ålder... Firade dagen med Wienerbröd till frukost, och fick en efterlängtad skrivare i present, och dessutom mitt livs första blombud!

-Haft besök av en kompis från hemstan ett par dagar

-Var på en Togafest igår
Det är svårt att tro att det är en lyckad dresscode med lakan i Januari, men det gick faktiskt fint, och var en ritkigt grym kväll. Faddrar, gammelfaddrar och nollor från alla medicinska program hängde ihop och dansade fuldans till bland annat Taylor Swift vilket var riktigt kul.

-Ätit min första kebabrulle någonsin
 Är jag världsvan eller vad?


-Hade en grym föreläsning med en fantastisk ögonläkare och även kursens första genusmoment.
Har insett att jag allmänt uppskattar föreläsningarna av klinikerna mer än av forskarna, nog för att labfolket är fina de med. Genustemat var inte speciellt ögonöppnande, men det var nog välbehövligt. Kändes dock lite jobbigt att vara "den där" som är jobbig och påpekar grejer...

-Ätit årets första semla

-Fått en ny casegrupp 
Nu har jag lämnat mina fina sjuor, tyvärr, men den nya sammarbetsgruppen verkar också bli riktigt bra. Mycket najs folk har vi, och under anatomi-workshopen vi hade i fredags gick det riktigt bra för oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar