söndag 18 augusti 2013

Sommarmys





Den sista sommarlovsdagen bjöd på diverse mys för min del. Jag och min familj gick till skogen och gjorde upp en eld, falukorv och pinnbröd skulle det bli till lunch. Min bror försökte imponera med sina kunskaper om tändstål, men i slutändan var det tändstickor som i vanlig ordning fick bli lösningen. Det var jättefint. Strålande sol, inga mygg, men lite väl vindigt viket gjorde att röken från brasan blev lite opålitlig. Vildmarksproblem av högsta klass eller hur?

Under eftermiddagen träffade jag pojkvännen, och vi såg på zombieserien The Walking Dead som vi har börjat följa. Jag är inte direkt rädd för monstren, men det känns ändå säkrare av någon anledning att se serien dagtid... Serien gillas skarpt av oss båda i varje fall.

Nu kvällstid har skolfebern satt igång i kroppen. Imorgon börjar andra året på gymnasiet, och det är med skräckslagen glädje som jag ser fram emot det. Det ska bli riktigt kul att sätta igång igen, men det är sorgligt att ledigheten är slut. Man får hoppas att sommarvädret kan hålla igång ett långt tag till trots att höstens aktiviteter har börjat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar