måndag 28 oktober 2013

Ett burträskbingo

En minnesvärd kväll blev det igår. Ett gäng kompisar samlades i stan och körde en hejdundrande burträskbingo som tog oss till oväntade platser i Skellefteå. Utklädda var vi givetvis, är det höstlov med halloween så är det. Jag sprang omkring i duggregnet iförd häxhatt och mantel, och kompisarna var lika utspökade de med. Den bästa Rebecka var the Mad hatter från Alice i Underlandet, och vi skrämde nog upp en del söndagshandlare på stan. Underbart alltså. Tim drack ett okokt ägg, Viktor fick sig en mustasch i kajalpenna, Mathilda gick catwalk inne i gallerian och jag sjöng lilla snigel med några på Cubus.

När vi tröttnat på kylan ute och uppgiftslistorna var avklarade samlades hela gänget och käkade. Efter det bar det av hem till mig för att se film, men ett mellanstopp på MAXI vart det också. Jag fick en craving på piggelin och köpte ett storpack. En bra investering tycker jag fortfarande. Idag väntar läxor och andra projekt på att färdigställas. Mer äventyr får det bli en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar