torsdag 31 oktober 2013

Höstmys

De senaste dagarna har varit riktigt bra. Intensiva, galna, energikrävande och hysteriska har de varit, men fantastiska. Har haft ett filmmaraton med underbart folk och sett hela sagan om ringen trilogin på en natt. Vi blev klara först fyra på morgonen och sprang ut i natten och åkte linbana, och det var riktigt mys. Sov sedan hopkrupen på favoritsoffan i källaren och käkade en blandning av överbliven pizza, melon, och chokladkaka till frukost.

Igår kom Linnea också förbi och vi spökade ut oss rejält. Teatersmink, fuskhud, modelleringsvax och fejkblod fick oss att se rätt hemska ut. Sedan for vi med våra kompisar på bodaborg och tävlade mot varandra i de olika  banorna. Mitt lag, som Ludvig döpte till Petras Patriarkat (!) fixade alla banor utom en, och vi lyckades även bli riktigt skrämda av de monster som gömde sig i berget. Jag måste säga att jag älskar BodaBorg som koncept, och jag önskar att jag kunde få designa någon utmaningsbana, eller bara jobba där i allmänhet.

När vi vid niotiden var klara och lagomt blåslagna på knän och armbågar var det stjärnklart ute, och norrsken drog fram över staden. Jag drog hem till pojkvännen, och då vi såg Breaking Bad somnade faktiskt helt utmattad av dagen. Gillar höstdagar som dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar