tisdag 8 oktober 2013

Intensiva dagar

Dessa veckor har jag knappt haft tid att tänka, men har varit underbart roligt att fylla sina dagar med aktiviteter.
Nu mera dansar jag fyra dagar i veckan; förra veckan blev faktiskt det rekordtid med 18timmars buggande och foxande vilket känns nästan galet när man tänker på det. Fyra fantastiska träningsdagar, och en halv dansmara på den lokala dansbanan fyllde schemat de dagarna.

Sedan har jag blivit deltagare i KFUM:s projekt engagemangsguiderna (EG). Vi jobbar för att fler ungdomar skall aktivera sig i föreningslivet, och arrangerar aktiviteter för unga i vår stad. Här i månaden var jag på utbildning, och nu arbetar jag och mina kompisar hårt på att starta igång projektet.

Förutom dansen och KFUM, är jag med och arrangerar ett konvent för östasiatisk populärkultur, har börjat lära mig grunderna i persiska samt pluggar en hel del också. Det är underbart. Helt otroligt roligt och intressant.

Jag minns knappt hur det var att spendera hela sina dagar framför datorn eller skolböckerna som jag gjorde i ettan på gymnasiet. Visst var det kul det med (tumblr och youtube är det inget fel på) men det känns som att jag utvecklats eller något. Lite läskigt är det allt med personlig utveckling va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar