tisdag 20 oktober 2015

Jao


Tisdagen spenderades tillsammans med alla T1:or inom hela medicinska fackulteten på universitetet. 450st tror jag de sa att vi var, och trots att vi var en så stor grupp gick det riktigt bra att jobba ihop.
Dagens tema var bemötande, och vi lyssnade på föreläsningar samt samtalade om allt från konflikthantering till andningsteknik. Lite flummigt, men rätt trevligt, och jag fick dessutom hänga med ett par gamla kompisar som går andra  linjer än jag själv. Att träffa studenter inom andra specialiteter än en själv var förövrigt rätt uppfriskande, det märks att vi på programmet snöat in oss rätt väl redan nu efter två månader...

Duggan igår gick fint den med. Vår examinator var rätt avslappnad, så vi i gruppen behövde inte känna oss så spända. Jag fick frågor om Shuttle-mekanik över mitokondriemembran och aminosyror, så det passade mig väl. De värsta frågorna om ren kemi slapp jag alltså, och det är jag rätt glad för. Till tentan i Januari behöver jag nog läsa in mig lite mer på just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar