söndag 6 september 2015

Maskeradkväll




Det har verkligen varit full fart de senaste dagarna, på bästa sätt tänkbara för sådana som mig, jag älskar ju utklädningar och folk som spexar. I fredags var det maskeradmddag, och vår grupp, nr 2, hade blivit tillsagda att komma klädda helt i svart. Väl på plats utanför bjudningslokalen kom två av våra faddrar utspökade med svart färg under ögonen, huvor samt mantlar och hämtade in oss samtidigt som de sjöng märkliga guturala ljud.

Vi blev givetvis mycket nyfikna och följde efter våra ledare. Lokalen var helt nedsläckt, men efter alla väggar och på borden brann stearinljus, så stämmningen var grym. Tidigare har vår grupp kallats supertvåorna och haft ett superhjälte-tema, men nu bestämdes det att vi skulle vara scien-två-loger och köra på kult-tema. Det var grymt. Alla spökade ut sig, så även jag, och sedan käkade vi middag tillsammans innan vi drog till kårhuset. Supermysigt alltihop faktiskt.

På kårhuset hänger inte bara vi läkarstudenter, utan givetvis även blivande sjuksyrror, biomedicinare och andra yrkesgrupper. Under frerdagen hade biomedicinarna haft sittning så vi fick umgås med dem en del också. En sak som var riktigt rolig med att vara inte bara läkarstudenter utan även andra är att vi kan förvirra folk på dansgolvet. Vi har ju vår nolle-dans, så när vår låt drar igång lämnar alla läkare sina tidigare aktiviteter och börjar dansa konstigt med koordinerat. Min kompis Linnea som är biomedicinare hade världens bästa min av chock när plötsligt ett par hundra studenter började dansa i led och låtsas vara en polypeptidkedja.

Det var en riktigt kul kväll faktiskt, men då jag fortfarande var rätt krasslig drog jag relativt tidigt för att få ett par timmars sömn. Lördagen väntade nämligen Ålidhemsracet, kulmen på nollningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar