söndag 20 september 2015

Gott och blandat

Har inte skrivit på ett tag. Annledningen bakom detta är väl två saker, dels att plugget faktiskt dragit igång ordentligt, dels att jag mest gjort personliga grejer som nog inte är speciellt intressanta för er bloggläsare.

Så vad har då hänt den senaste veckan?

Tja, studierna har främst bestått av cellbiologi och organisk kemi. Alltihop har varit mycket intressant, och flera av våra föreläsare har varit imponerande bra. Vi har även haft vårt första "Case" ett slags grupparbete som vi kommer redovisa imorgon. Det är lite tidigt att uttala sig om hur Case-metodiken fungerar, men jag tror det kommer bli väldigt lärorikt. Min case-grupp verkar i varje fall vara väldigt vettig.

Utanför plugget har nollningsaktiviteterna fortsatt, men nu avslutats i helgen. Bland annat har vi spelat brännboll mot jurist- samt ekonomistudenterna, vilket var riktigt trevligt. Tyvärr förlorade vårt lag "Memento Mori BK" i finalen mot juristernas "Lag (2015:169) om brända bollar och slagna trän", men vi var inte ledsna över det.


En liten del av läkar-klacken!

Kvällarna har annars fyllts med diverse möten och häng med både gamla och nya kompisar. Jag har redan blivit indragen i ett par riktigt intressanta projekt som jag verkligen ser fram emot att arbeta med. Det kommer bli en oerhört intressant höst!


I helgen var det förövrigt prideparad i Umeå vilket var fantastiskt roligt! I en timma spatserade hundratals färgglada runt i staden för kärlekens skull. Min grupp delade ut äpplen och dansade till både Silvana Imam och shlagerfavoriter.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar