torsdag 3 september 2015

Nollesjukan

Det är allmänt känt att nollor alla blir sjuka under sina första veckor. Man träffar massor med nya människor från olika delar av landet och världen, och det finns alltid något virus man inte stött på tidigare.

Jag har som ni förstår blivit ordentligt förkyld. Hade otroligt ont i halsen igår, och det hjälpte kanske inte att kvällens spenderades med att ropa hejaramsor... Har knappt någon röst kvar nu, aja.


UPPDATERING: Under lunchen slog förkylningen verkligen till. Fick feber, ont i kroppen, huvudvärk och klarade inte av att ta mig tillbaka till skolan. Det var ganska ironiskt eftersom att eftermiddgens pass skulle bestå av rollsel där vi var planerade att spela sjuka...

Har inte varit så här dålig på mycket länge, minns inte ens senaste gången jag haft feberfrossa och så ont i lederna, eller i mina articulationes som vi fick lära oss kalla dem under morgonens anatomilektion. Ligger hemma och tycker synd om mig själv, dricker te och hoppas jag kan orka med plugget imorgon.

1 kommentar: