måndag 7 september 2015

Nöjd

Nu har en börjat komma in i livsrutinerna som student. Föreläsningarna flyter på, kurskamraterna har börjat bli riktiga kompisar, att laga mat går himla bra och jag är så glad över mitt korridorsboende.

Igår hade vi korridorsstädning och de andra i huset är vettiga och roliga människor. Jag har dessutom fått tillåtelse att fylla alla fönsterbräden i de allmänna utrymmena med växter, så nu kan jag plocka med mig mer pelargoner hemmifrån när det passar sig. Har insett att jag bor på det perfekta stället, har fem minuters cyckling till universitetet och kan fara hem under lunchen ifall att mikrokön är lång i lunchrummet. Att cykla till köpcentret tar inte heller mer än en tio minuter, och till sjukhuset är det inte heller länge.

Utbildningen är galet rolig dessutom. Känns otroligt bra att verkligen plugga sådant en är intresserad av, och göra det på sitt eget vis. Idag var det en föreläsning om Klinisk etik, information om våra kommande vaccinationer och en anatomilektion i respirationssystem. Det är så roligt. Verkligen. Att passen kan vara 3-4 timmar långa gör inget när en är intresserad och vi får korta bensträckare.
Vår case-grupp har dessutom fått vårt första grupparbete, och det verkar väldigt intressant.

Sammanfattningsvis känner jag väl så här ungefär, och denna låt har jag faktiskt gått omkring och nynnat på i helgen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar